Pembunuh bersiri,ketahui spesisnya..

Part ni aq nk crite tentang pembunuh bersiri-siri plak.Kenapa bersiri-siri?Sbb diorang ni banyak jenis.Let's find out!



Kepuasan nafsu
Mereka membunuh utk kepuasan nafsu.Mereka suka tengok mangsa terseksa.Mangsa akan diseksa sehingga pembunuh itu puas.Pembunuh seperti ini selalunya bermain dengan alam fantasi mereka.

Keith Hunter Jesperson
Visionary
Bagi org yg waras mereka menganggap pembunuh adalah gila!Pembunuh ini membunuh mangsa kerana terdengar suara2 bisikan yg menyuruhnya utk membunuh.Pembunuh adalah seorang yang psychotic dan mendakwa dipaksa oleh setan utk membunuh.Mmg gile org ni..

David Berkowitz
Profit seeking
Yang ni plak membunuh org untuk hidup senang dan mewah.Diorang gilakan kekayaan dan kebendaan.Untuk mengelakkan drpd diketahui oleh polis diorang akan membunuh dalam jarak masa yg tertentu.Kebanyakan pembunuh seperti ini adalah wanita!

Dorothea Puente
Power and control
Spesis ni plak membunuh untuk memiliki kuasa or take control.Kajian menunjukkan pembunuh ini tidak dipedulikan dan ditinggalkan dlm sejarah hidupnya.So diorang membunuh utk membuka mata masyarakat bahawa mereka berkuasa!

Ted Bundy
Thrill
Pembunuh bersiri yg sukakan excitement!Mereka membunuh bukan sebab nafsu atau harta tapi mereka menjadikan membunuh sebagai aktiviti.Pembunuh ini juga menghabiskan byk masa membuat kajian utk memastikan aktiviti itu sempurna!

The Zodiac
(misteri..blom tertangkap)


Kejam btol!Ade jugak manusia cmni.Kebanyakan mereka memiliki masa lampau yg menyakitkan,so diorang membalas dendam kepada orang lain yg x bersalah.Mangsa tu dipilih secara random.Hati2 ye bila korang berada di luar!

0 kate2 korang: