12 July 2014

Hyundai Young Player Award Shortlist


Featuring three up and coming performers that have starred at the 2014 FIFA World Cup Brazil.

1. Memphis Depay (Netherlands)



2. Paul Pogba (France)



3. Raphael Varane (France)

Golden Glove World Cup 2014


Finalist in contention for golden glove.

1. Keylor Navas (Costa Rica)



2. Manuel Neuer (Germany)



3. Sergio Romero (Argentina)

Adidas Golden Ball Candidates Announced


FIFA has officially announced the name of the 10 players in the running for the Adidas Golden Ball.

1. Angel Di Maria (Argentina)



2. Mats Hummels (Germany)



3. Toni Kroos (Germany)



4. Philipp Lahm (Germany)



5. Javier Mascherano (Argentina)



6. Lionel Messi (Argentina)



7. Thomas Mueller (Germany)



8. Neymar (Brazil)



9. Argen Robben (Netherlands)



10. James Rodriguez (Columbia)

6 July 2014

Pendapat mereka tentang cinta terhadap bulan Ramadhan



Setiap individu memegang kata atau pendapat yg tidak sama.Ianya berbeza.Dari perbezaan itulah kita mengetahui pelbagai yg tidak kita tahu.Tanpa disedari,kita belajar banyak dalam satu masa setelah pendapat yg berbeza itu dikumpul menjadi satu =)

Norhaiqal Mansor, Johor:
Cuba untuk lebih mendekati Allah,sebab bulan Ramadhan ni banyak syafaat,bulan penuh berkat.Bulan untuk kita muhasabah diri,betulkan diri,nafsu..

Maisara Zakarya, Terengganu :
Menanti dan menyambut kedatangan Ramadhan dengan penuh kegembiraan dan rasa sedih apabila tiba di penghujung Ramadhan kerana ia akan meninggalkan kita dan belum tentu kita dapat berjumpa lagi dengan Ramadhan akan datang..

Muhd Syauti, Shah Alam:
Kejar matlamat utk memperbaiki cinta kita pada Allah sekaligus kita mempertingkatkan amalan kita dari segi bacaan Quran,amalan dan lain2.Puasa ade 3 peringkat iaitu puasa biasa,puasa sederhana dan puasa sempurna.So mestilah kita nak cinta sempurna.Kita memperbaiki rohani utk kita kejar cinta sempurna di bulan Ramadhan..

Mohd Arif, Pahang :
Cinta bulan Ramadhan ni bila kita cinta betul2 kita akan rasa tenang je.Ibarat angin di tepi pantai..

Norfadira Wahib, Kuala Lumpur :
Perbanyakkan ibadah,tilawah,mengaji dan sedekah.Sedekah bukan duet je.Senyum dan tolong orang pon sedekah jugak..

Mun Muin, Petaling Jaya :
Cinta kat bulan Ramadhan ni macam rindu pon ade jugak.Keinginan kita untuk menambah amal ibadat pun tinggi dan ianya datang dengan keikhlasan hati..


Terima kasih kawan2.Hari ini aq telah melihat sudut pandangan kamu yg berbeza...Selamat Berpuasa di Hari Ke-8 =)

1 July 2014

World Cup 2014 Quarter Final



Pagi tadi aq pegi post office.Ade barang yg harus aq post.Then terjumpa kawan skolah.Die tanya knape aq serabai bebeno plus muka macam x mandi.Lalu aq jawab,ini lah penangan tengok bola..

Sejak bola start,aq pon start x cukup tido dan start datang office lambat (kadang2...nak mampos dtg lambat ari2 hehe).Semuanya start to begin.Ape2 la aq ni..

Btw, don't missed to watch quarter final games.The real football war is about to start!!

  • Germany vs France : 12am (5th July)
  • Brazil vs Columbia : 4am (5th July)
  • Argentina vs Belgium : 12am (6th July)
  • Netherlands vs Costa Rica : 4am (6th July)

AMMA GERMANY SIDE