Percutian ke Lombok 2015


Tahun ini aq merdeka di Lombok. Ketika korang dok sibuk dengan BERSHIT, kami bertiga memenuhi nafsu percutiaan sepuas-puasnya. Aman betol dapat lari dari isu-isu politik bodoh. Tapi sangkaan aq meleset pabila tiba2 muka suci Jibby menghiasi CNN News ketika aq sedang dinner. #Fact 1: Korang tak dapat lari dari Jibby even you're flying oversea. Baiklah, proceed to this entry. Entry aq tidak lah seberapa dan aktiviti kami sepanjang di sana tidak lah hebat sangat. Tapi aq harap perkongsian ini dapat bantu korang, cikit2 pon jadi le..

Oh ya, kami collect duet sorang 1.5 juta IDR for supir, xtvt & makan. Hotel kami collect sorang 300MYR. Perbelanjaan selain yang disebutkan adalah sdn bhd.


PERHATIAN!!TRIP KAMI BUKANLAH TRIP BUDGET, TRIP KAMI ADALAH TRIP HENTAM JE APE YANG ADA!



Day 1 (30/8/2015)

Ketibaan kami di Lombok airport disambut dengan meriah oleh pak2 supir yg promote service masing2. #Fact 2: There's variety of transportation e.g pak supir, taxi, bas...pilih ikut budget korang. Kami memilih pak supir. #Fact 3: Korang kene bijak negotiate hingga korang & pak supir putus asa. Berikut adalah program kami:


No
Activities
Remarks
1
Lunch di Restoran Cahaya berdekatan airport
3 nasi lauk extra = 30,000IDR
2
Sade village
/
3
Tanjung Aan Beach
/
4
Batu Payung
Naik boat dari Tanjung Aan Beach = 250,000IDR
5
Seger Beach
Parking = 10,000IDR
6
Mawun Beach
Parking = 10,000IDR
7
Selong Belanak Beach
Parking = 10,000IDR, 3 jagung bakar = 10,000IDR
8
Check in Hotel Puri Rinjani, Kuta Beach
Extra bed = 150,000IDR
9
Dinner di hotel
3 orang = 231,000IDR
10
Supir
400,000IDR
TOTAL
1.101 JUTA IDR


Sade village adalah segalanya tentang Lombok traditional life. #Fact 4: Sini ade jual souvenir & songket tapi mahal, better korang shopping di Mataram.


Bila sampai di Tanjung Aan Beach, our first impression was like WAUUU!!! Biru kehijauan lautnya bisa mengaburi mata mu...


Batu Payung pon tak nak kalah, indah jugak. Kalau nak panjat bukit hati-hati ok, jangan galak sangat.



#Fact 5: Waktu kami di sini panas terik dan kering that's why tiada rumput dan pohon menghijau. Kami hanya singgah sebentar di Mawun Beach & Seger Beach kerana hari hampir senja. #Fact 6: Sini ada makcik-makcik yang jual kain. Kami faham orang Malaysia memang prihatin tapi demi keselamatan jangan lah beli, nescaya korang akan diserbu oleh penjual laen dan dipaksa untuk membeli.



Dapat tengok sunset di Selong Belanak Beach. #Fact 7: Beli lah jagung bakar di sini, rasa jagung bakar yang tak pernah jumpa di Malaysia.


Malam pertama kami di Hotel Puri Rinjani, Kuta Beach. #Fact 8: Jalan ke Kuta ni memang jalan kampung pedalaman dan malam di sini mati tak meriah, tapi aq suka sebab tenang. Malam tu aq berkubang di swimming pool.



Day 2 (31/8/2015)


No
Activities
Remarks
1
Breakfast di hotel and check out
/
2
Tanjung Ringgit
/
3
Pink beach
Parking = 10k IDR, Snorkeling 3 orang = 425k IDR
4
Benang Kelambu & Benang Setokel Waterfall
Tour guide = 390k IDR
5
Shopping souvenir di Mataram
(Duet poket)
6
Dinner di Restoran Lesehan Taliwang Irama
3 orang = 214.5k IDR
7
Check in di Hotel Green Asri
/
8
Supir for today
750k IDR
TOTAL
1.7895 JUTA IDR

#Fact 9: Lombok mengalami musim hujan pada hujung tahun, panas yg amat2 terik pada awal tahun dan waktu yg cun untuk melancong ke sini sekitar bulan June ke atas.

Nice view..singgah jap amek gambar
Tanjung Ringgit dan Pink Beach adalah 2 lokasi yang berbeza dan saling berjauhan. Macam biasa, jalan kampung serta dihiasi dengan ladang tembakau yang menghijau di kiri dan kanan jalan. #Fact 10: Dari Kuta Beach ke Tanjung Ringgit ambil masa 2 jam dengan jalan berbatu bikin kepala pusing, but really really worth it.



Di Pink Beach korang nak snorkeling pon boleh tak nak pon takpe. #Fact 11: Not recommended, cantek lagi coral kat Terengganu. Local people cakap snorkeling best kat Gili Nanggu.


Inilah empunya angkara pantai jadi pink

Seterusnya ke waterfall pulak. Kali ini perjalanan kami dihiasi dengan sawah padi. Di waterfall, korang boleh hire tour guide dan menaiki motor untuk ke Benang Kelambu waterfall. #Fact 12: Kalau masih muda dan bertenaga, baek korang jalan kaki daripada membazir, aq serius.

Benang Kelambu Waterfall


Benang Setokel Waterfall
Mataram terletak dalam Bandar Senggigi dan merupakan pusat bandar. Bandarnya kecik je dan sedang membangun. Kat sini lah pelancong beli souvenir, songket dan kaen tenun. #Fact 13: Harga kain songket 2m + selendang songket serendah 30MYR, Tshirt Lombok serendah 25MYR, kaen tenun serendah 18MYR per meter.

Bandar Senggigi
Kami dinner menu famous di Lombok which is ayam teliwang. #Fact 14: Kat restoran ni korang bole request ayam teliwang biasa/sederhana/pedas, jangan pilih pedas nescaya korang akan menyesal. After dinner kitorang check in di Hotel Green Asri, Senggigi.



Day 3 (1/9/2015)

Pagi-pagi bangun tidur macam biasa berkubang kat swimming pool. #Fact 15: Local people and hotel staffs kat Lombok ni sangat friendly dan layanan yang diberi memuaskan, lebih-lebih lagi dengan Malaysian. Aq tak tengok sinetron so aq tak fasih bahasa indonesia. Bila bercakap aq rase macam bunyik loghat Sabah. Dari situ diorang boleh tau aq orang Malaysia, kantoi...

No
Activities
Remarks
1
Breakfast di hotel
/
2
Hair spa
(Duet Poket)
3
Check out
/
4
Senggigi Beach view
Pak supir stop kat bukit tengok view Senggigi Beach
5
Nipah & Malimbu Hill
Singgah jap amek gambar
6
Jetty Tanjung Nara
Naek speed boat ke Gili Trawangan = 350k IDR
7
Supir
150k IDR
8
Gili Trawangan
Naek cidomo dari jetty ke hotel = 100k IDR
9
Check in Ombak Sunset
/
10
Round satu Pulau
Sewa 2 basikal untuk sehari = 120k IDR
11
Dinner di Gerai Bakso
3 mangkuk bakso = 75k IDR, satay 10 cucuk = 25k IDR
12
Spa
(Duet Poket)
TOTAL
820k IDR

After breakfast sempat lagi pergi salon kat sebelah hotel, jalan kaki je. Aq pilih pakej hair spa (treatment+massage+wash&blow = 60k IDR). Murah kau, siap boleh pilih brand treatment cream yang kita nak. Salon dia biasa je tapi ade aq kesah, asalkan murah.

So for this day kitorang amek supir laen sebab ia sedikit murah. Pak supir ni pick up kitorang kat hotel and drop kat Jetty Tanjung Nara. Jetty Tanjung Nara adalah jetty yang menyediakan private speed boat service. Sepanjang perjalanan ke jetty kitorang singgah beberapa tempat.

Senggigi Beach
View from Nipah

Jetty Tanjung Nara
Untuk ke Gili Trawangan banyak caranya. Kalau nak murah sila ke Bangsal naek public boat. Disebabkan salah sorang dari member kami tak dapat menbendung mabuk laut, kami pon naek private speed boat. Private hokayyyy, melayang-layang duet.

Maka tibalah kami di Gili Trawangan dan cidomo dah menunggu nak angkut 3 orang tuan puteri.

Check in, rehat-rehat jap and then sebelah petang kitorang sewa basikal untuk mengelilingi pulau. #Fact 16: Hotel Villa Ombak betol2 depan jetty, Hotel Ombak Sunset jauh skit ke sebelah belakang pulau. Hotel bajet yg aq tak jumpa dalam google pon banyak kat sini.



Kitorang beli Gili Gelato as recommended by travellers, 2 scoops 30k IDR. Sedap hingga menjilat-jilat. Banyak cawangan kedainya tak payah risau kalau terlajak. And then kitorang round art market (macam pasar malam), aq beli jus alpukat 15,000 IDR. Selesai dinner kitorang gi spa memanjakan diri yang terabai ni. Aq pilih aloe vera facial+back & shoulder massage = 250,000IDR. Aq usha semua pakej yang ade, kalau compare with Thailand sini mahal cikit. Ada jugak kedai yang menawarkan massage tepi pantai.








Dan kami pulang ke hotel, aq pulak lepak kat swimming pool sorang2 layan perasaan.


Day 4 (2/9/2015)

No
Activities
Remarks
1
Lunch ayam teliwang
382,361 IDR
2
Round pulau, amek gambar & tengok sunset
/
3
Return basikal
/
4
Melepak kat swimming pool
/
TOTAL
382, 361 IDR

Pagi-pagi bangun breakfast kat bilik. Pastu pergi berkubang kat swimming pool, kita da bayar rugi kalau tak menggunakannya. Then balik hotel, siap-siap untuk round pulau sekali lagi. Asal nampak je spot yang cantik, kitorang singgah amek gambar. Lunch pada hari ini agak mahal sebab kedai tu gempak kot, entah la. Tapi best makan bersebelahan dengan pantai.










Kau ingat senang amek gambar, kene beratur tau
Malam tu kitorang just melepak di swimming pool.


Day 5 (3/9/2015)

No
Activities
Remarks
1
Check out
/
2
Beli CD gambar + free gift
280k IDR (Share duet)
3
Menuju ke jetty
Naek cidomo = 100k IDR
4
Menuju ke Bangsal
Naek public speed boat = 85k IDR(per person)
5
Lunch di Restoran Hijau
(Duet poket)
6
Pura Batu Bolong
/
7
Shopping souvenir di Mataram
(Duet poket)
8
Supir
350k IDR
TOTAL
815k IDR

Bangun pagi kitorang siap2 untuk check out. Sempat lagi singgah di ayunan Ombak Sunset and suruh photographer amek gambar. Kami tak berniat pon nak beli tapi biasa la kan, gegurl ni memang pantang tengok benda cantek. Kitorang share duet beli CD (terkandung semua gambar) + free gift. Then kitorang menuju ke jetty beli tiket public speed boat, 1 trip dalam 20 penumpang. Supir yang sama menanti kami di Bangsal. #Fact 17: Tiba di bangsal sila angkut beg sendiri sebab ade satu pakcik ni aq ingatkan tukang angkat barang, rupanya amek kesempatan nak pow aq.

Pak supir bawa kitorang lunch dan singgah di Pura Batu Bolong. Nak masuk kena derma dulu. #Fact 18: Gegurl yang period tak boleh masuk. Sebelum masuk kena ikat ribbon pink kat pinggang, untuk elak roh jahat katanya. Pura Batu Bolong ni tempat orang beragama Hindu bakar mayat. Di dalamnya terdapat makam puteri Bali yang pernah menjajah Lombok satu ketika dulu.




Dan kami shopping buat kali terakhir.



Maka berakhirlah trip kami ke Lombok. Ini je yang dapat aq share and hopefully ade point yang berguna supaya masa yang korang gunakan untuk baca blog ni tak sia-sia hehe...

#Fact19: Personally, aq spend 1400MYR keseluruhannya.

Kalau ade soalan boleh tanya, jangan segan-segan. Facebook: Cik Kemey & Instagram: cikkemey.

Thank you ;)

#Fact 20: Muka aq hitam legam dan kulit ada dua ton secara tiba2.



Kejap-kejap jangan pergi lagi!! Ada iklan sikit, khas untuk korang yang nak tambah ketinggian badan😃😃😃


Haaa sape cakap da tua bangka tak bole tambah tinggi....Sekarang dah maju, yg impossible dah jadi possible😆

Berminat nak tahu lebih lanjut?Whatsapp terus 011-26006118...anytime anywhere 😊

KALSIUM PENINGGI TIENS

👉Halal 
👉Lulus KKM
👉Berasaskan bahan semulajadi...no kimia2
👉Ketinggian mampu bertambah kurang dari 10 HARI!!!

NAK TAHU LEBIH-LEBIH WHATSAPP 011-26006118 SEKARANG!










36 kate2 korang:

Afifah Dana said...

Hi, boleh bgthu spot yg paling sng nak book hotel yg dekat dgn beach dgn tmpt tmpt menarik yg boleh pergi by walking?

Anonymous said...

Boleh share contact supir kat lombok x?
siti.faridah.s@gmail.com

Anonymous said...

Hai...i plan to go to Lombok this april....does RM1,400 imcluding your flight ticket?

kemey said...

Hi..klau u nak stay di kuta,hotel puri rinjani is the best sbb mmg dekat pantai.klau nk stay di senggigi bnyk hotel2 tepi pntai tapi i xingat namanye

kemey said...

Sorry faridah i x save contact supir tu hehe..sbb i rase that is not the best supir yg i bole rekemen

kemey said...

Yes dear all in..enjoy your holiday :)

beauteoussa said...

Ombak sunset tu boleh snap photo dr camera sendiri ke?

kemey said...

Bole sis no problem :)

Unknown said...

Kalau teman-teman yang ingin Bercuti ke Lombok boleh menggunakan perkhidmatan kami, WA +62 877 88 555 153 :)

Unknown said...

Sis kat senggigi tempat dia menarik x??nk g hujung bulan 3nie..5ari 4mlm

Unknown said...

Sis kat

Unknown said...

Berapa bintang sis lombok pada you..:-)

Unknown said...

Berapa bintang sis lombok pada you..:-)

LLI Tour & Transport said...

halo klo butuh sopir buat Vacation di lombok..
contact us/wA +62 821 4645 2970 (arya/ lombok Vacation)
Ig : Lombok Vacation
thanks

LLI Tour & Transport said...

Free information About Lombok
contact/WA +62 821 4645 2970
ig lombok vacation

thanks

LLI Tour & Transport said...

"percutian murah lombok"

Kami Dari lombok Vacation
kami menyediakan jasa Transport murah lombok, Pakej Tour murah lombok

Free information about Lombok
Contact/WA +62 821 4645 2970
Pin BBM 5777f6e0
IG : Lombok Vacation

Thanks

kemey said...

5stars out of 5!!! :)

kemey said...

Sorry i baru open blog huhuhu..how's your holiday?

Unknown said...

sis..mau tnye klo transpot uolls sewa ke cmne..coz nk g tmpt2 die cm jaoh2 kn..

Unknown said...

sis..transpot sewa ke pe yek..coz tmpt2 die jaoh2 kannn...

kemey said...

Yup transport kami hire supir

Gun said...

Wisata lombok makin rame nih... yuk buat web tour & travel profesional murah harga 1 jutaan, cek di Buat Web Tour & Travel Murah Rp. 1 Jutaan di Lombok

Unknown said...

PAKEJ MURAH PERCUTIAN BANDUNG

Salam, Salam sejahtera admin..?
sorry nak ikut Share iklan pasal percutian bandung di Webs yang cantik ni.

RM235/pax Untuk 4hari-3malam. minima 6 orang.

Pakej sudah termasuk:
👉PENGANGKUTAN 4hari
Pemandu,minyak,parking n tol sudah dalam pakej. Perkhidmatan supir sampai kul 12 malam.
👉PENGINAPAN 3malam
satu bilik untuk 2 orang, sudah termasuk Breakfast. Facilitas hotel lainnya adalah Aircond, Hot water, Tv cabel, Wifi dan lagi banyak.

Pakej tidak termasuk:
👉Tiket plyght
👉Makan (lunch n dinner)
👉entrancefee tempat lawatan

Berminat..?
silah WhatsApp terus di Bilangan
+62 812 2373 6453

Itinerarry FREE N EASY

TQ ADMIN
Wasalam..?

Unknown said...

PAKEJ MURAH PERCUTIAN BANDUNG

Salam, Salam sejahtera admin..?
sorry nak ikut Share iklan pasal percutian bandung di Webs yang cantik ni.

RM235/pax Untuk 4hari-3malam. minima 6 orang.

Pakej sudah termasuk:
👉PENGANGKUTAN 4hari
Pemandu,minyak,parking n tol sudah dalam pakej. Perkhidmatan supir sampai kul 12 malam.
👉PENGINAPAN 3malam
satu bilik untuk 2 orang, sudah termasuk Breakfast. Facilitas hotel lainnya adalah Aircond, Hot water, Tv cabel, Wifi dan lagi banyak.

Pakej tidak termasuk:
👉Tiket plyght
👉Makan (lunch n dinner)
👉entrancefee tempat lawatan

Berminat..?
silah WhatsApp terus di Bilangan
+62 812 2373 6453

Itinerarry FREE N EASY

TQ ADMIN
Wasalam..?

Unknown said...

Assalamualaikum Mr / Mrs
We (Kyrantrans) as a tourist vehicle rental agent in Bandung and Jakarta participated promotion ...
The units are offered:
Suzuki Apv
Toyota Avanza
Inova
Toyota Hiace
Isuzu short Elp
Isuzu long Elp
Amenities:
Latest vehicle / manicured + friendly and experienced driver.
Kyrantrans as a tourist vehicle rental agent in Bandung and Jakarta, which has been used to take tourists inside the country and abroad are ready to take you for a tour around enjoying the beauty of the city of Bandung and Jakarta.
For more details please Mr. / Mrs ask us about the history of the sights and inexpensive place to shop:
Call: +6281312767300
+6281573307300
WA: +6281809692300
Fb: Kyrantrans
Email: Kyrantrans@gmail.com
Website: Kyrantrans.com
Kyrantrans will give the price according to the budget of Mr. / Mrs.
"Do not be Fooled by TOUR & Travel Cheap price"

Unknown said...

Salam ...
pakej perkhidmatan 4d3n Bandar Bandung (Hotel & pengangkutan) ... Murah Sampai pengsan ....

Butiran Perjalanan

Hari 1
> Airport bandung
> Pasar Baru Membeli belah
> Studio Trans
> TokoTiga (Branded Jeans)
> Factory outlet
> Makan malam

Hari 2
> Gunung Tangkuban Perahu
> Grafika Cikole
> Petik Strawberry
>Luwak caffe
> Naik kuda deranch
> Floating market
> Farhm House
> Dusun Bambu{Cadangan}
> Daun Kampung {Cadangan}
> Rumah mode
> Cihampelas Jeans Pusat
> Paris van java
> Makan malam

Hari 3
> Kawah putih
> Valley Hot Spring
> Kulit Cibaduyut kawasan jalan
> Afrika Asia
> Tebing keraton (Cadangan)
> Kartika sari
> Makan malam

Hari 4
> Keluar Hotel bandung
> Airport Bandung

syarat dan Syarat

* Jumlah harga Seorang Adalah
Rm 395/orang jika 2 orang
Rm 330/orang jika 3 orang
Rm 285/orang jika 4 orang
Rm 250/orang jika 5 orang
Rm 235/orang jika 6 orang

-1 Bilik muat 2 orang tidak di join sehingga Selesa Sangat, semasa 4hari 3malam.
-Termasuk sarapan pagi bufet.

Hotel Bandar bandung Adalah

#Hotel Setara 3 Star #

-Citra Dream


> Tidak termasuk makan tengah hari dan makan malam

> Tidak termasuk kos tiket lawatan per kereta atau perorang di Tempat lawatan dengan itenary.

Sila Tuan / Puan memutuskan Tempat lawatan boleh Ikut tentatif Program yang Sudah di sediakan ATAU Ikut rancangan Sendiri.

Untuk Perkhidmatan Kami Janji akan berikan PERKHIDMATAN yang tiptop,Baik,Ramah & bahasa berbudi.

Syarikat Kami 100% pemandunya muslim Dan tidak payah Risau Mencari Tempat Makan Yang sedap Dan pastinya halal.

Joom Tempah Sekarang dan dapatkan harga istimewa Dari Syarikat Kami.
InsyaAlloh amanah dan barokah.

Call / WhatsApp :
+628 12 2121 567


mytripbandoeng@gmail.com
mytripbandoeng@yahoo.com

www.sewakeretamurahbandung.com

FB: MyTrip Bandoeng

Semoga maklumat Yang Saya berikan memudahkan urusan anda untuk bercuti ke bandung.
Terima kasih.
Wassalam ... wr..wb.

Unknown said...

Assalamualaikum Tuan/Puan.

Salam dari Elang Lombok Tour.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke LOMBOK ISLAND, jangan risau hati sila hubungi :

ELANG LOMBOK TOUR
Tour operator & Travel Agency

Apa bila Tuan/Puan ingin melawat bersama family atau rakan-rakan kat Lombok island dan memerlukan kenderaan jangan risau hati, ELANG LOMBOK TOUR menyediakan PAKET TOUR dan PENGKHIDMATAN KENDERAAN dengan harga yang sangat berpatutan, dan dengan driver yang mesra, educated, baik hati,sopan dan sudah lama berpengalaman dalam memberikan pelayanan pada pelancong dari Malaysia. Menjadikan lawatan Tuan/Puan sangat berbaloi dan bermakna.

Contact person :
AFFANDI
BBM 51fd8768 / IG : @pariwisatalombok
Mobile : +62 8223 771 6583 ( WhatsApp )

Unknown said...

Yang punya plan cuti ke Lombok, jom bertanya info destinasi yang bagus di Lombok, info hotel, harga transport, atau harga pakej Lombok sama kami.
via WA: +62-878-6000-1036 atau
email: info.lombokfun@gmail.com

look lombok said...

Salam...
Perkenalkan saya Ari dari lombok_trip Tour & Transport agent pariwisata di lombok.
kami menyediakan jasa pariwisata di lombok (Pakej tour & Sewa Kereta).
Untuk informasi/tanya-tanya tentang Lombok Gratis,
bisa hubungi saya di Whatss +62 87852953230
IG Lombok_trip
http://pakejpercutianlombok.blogspot.co.id/

Sewa kereta murah Bandung said...

MURAH DI BANDUNG | REIHAN

SUPIR DI BANDUNG | PAKEJ SUPIR MURAH PERCUTIAN BANDUNG | TRIP KE BANDUNG | CUTI-CUTI BANDUNG



Ingat Bandung, Ingat kami..!

Anda perlukan khidmat supir untuk bercuti di Bandung..? No problem, Kami boleh bagi solusinya. REIHAN TOUR & TRAVEL adalah salah satu syarikat muslim yang mengkidmat dalam bidang pelancongan. Bermula dari CAR RENTAL, Syarikat kami berubah menjadi Syarikat pelancongan yang menyediakan berbagai macam pakej tour di Bandung, Khususnya dalam pengkhidmatan supir. Kami ada karena anda perlukan. Tak payah risau dengan supir kami, semua supir kami sudah mempunyai pengalaman tinggi di bidang pelancongan, mereka Mesra, Jujur, Sopan dalam berprilaku, Santun dalam berkata.

Harga Pakej supir untuk mase 3Hari-2Malam

RM380 :Untuk satu kete sepanjang 3Hari. Kete yang di pakai adalah sejenis TOYOTA AVANZA, DAIHATSU XENIA, SUZUKI APV, DAIHATSU LUXIO

RM530: Untuk satu kete sepanjang 3Hari. kete yang dipakai adalah sejenis TOYOTA INNOVA

RM680 :Untuk satu Van sepanjang 3Hari. Kete yang dipakai adalah sejenis VAN ISUZU ELF SHORT

RM850 :Untuk satu Van sepanjang 3Hari. Van yang dipakai adalah sejenis VAN ISUZU ELF LONG, TOYOTA HIACE

4D 3N

RM530 :Jenis kete yang dipakai TOYOTA AVANZA, DAIHATSU XENIA, SUZUKI APV, DAIHATSU LUXIO.

RM730: Jenis kete yang dipakai TOYOTA INNOVA.

RM870 Jenis kete yang dipakai VAN ISUZU ELF SHORT.

RM1180: Jenis Van yang dipakai VAN ISUZU ELF LONG, TOYOTA HIACE.

5D 4N

RM 660 :TOYOTA AVANZA, DAIHATSU XENIA, SUJUKI APV, DAIHATSU LUXIO

RM900 Jenis kete yang dipakai TOYOTA INNOVA,

RM1100 Jenis Van yang dipakai VAN ISUZU ELF SHORT.

RM1500: Jenis Van yang dipakai VAN ISUZU ELF LONG, TOYOTA HIACE.

Anonymous said...

I was able to find good information from your blog articles.

kemey said...

glad to hear that...i love sharing with all readers :)

Anonymous said...

Wow cantiknya Lombok <3 Teringin nak g Lombok. Bila best nak g sana eh?

kemey said...

bole pegi awal tahun pemandangan kehijauan. Kami dulu pegi dlm early sept, time tu panas kering

TIARA TOURS said...

HORAS … !!! JOM KE MEDAN … !!! JOM KE DANAU TOBA … !!!
SALAM KENAL TUAN AND PUAN . MINTA IZIN NAK IKUT PROMOTE KAT BLOG TUAN / PUAN

PERKENALALKAN KAMI DARI AGENCY PELANCONGAN TIARA TOURS INDONESIA. KAMI ADALAH AGENCY PELANCONGAN YANG BER LICENSED DAN PROFESSIONAL. KAMI MENAWARKAN PAKEJ – PAKEJ MELAWAT MURAH KE MEDAN, DANAU TOBA, BERASTAGI DAN TEMPAT – TEMPAT SHOPPING MURAH DI BANDAR MEDAN, DAN PAKEJ LAWATAN LAINNYA KE PADANG, BUKIT TINGGI, BANDA ACEH, PULAU SABANG, JAKARTA , BANDUNG, JOGYAKARTA , BALI, LOMBOK, MAKASAR, BUNAKEN, MENADO, TORAJA.

PAKEJ KAMI DESIGN SANGAT MENARIK, HEMAT DENGAN LAYANAN BEST, PASAL PERHIKMATAN KAMI DISOKONG BEBERAPA UNIT KERETA BARU DAN BUS PERSIARAN.

DISINI KAMI BAGIKAN PAKEJ MELAWAT KE MEDAN DAN KE DANAU TOBA, PROGRAM 04 HARI / 03 MALAM ( FULL SERVICE ) TAK ADA EXTRA BAYAR.
TAK ADA TIPU – TIPU !!!
HARGA PAKEJ HANYA 380 ( MINIMAL 10 ORANG)

ITINERAY :

DAY 1 : ARRIVAL – SIANTAR – PARAPAT
ARRIVAL AT KUALANAMU INTERNATIONAL AIRPORT. AFTER CUSTOMS CLEARANCE, MEET OUR TOUR GUIDE/DRIVER WHO WILL TAKE YOU TO START THE TOURS BY USING TOURIST COACH OR VAN. TRANSFER TO THE RESTAURANT FOR YOUR LUNCH. DEPART TO PARAPAT ALONG THE ROAD WHICH OFFERS THE ENDLESS VIEW OF RUBBER AND OIL PALMS PLANTATIONS THROUGH THE JOURNEY. STOP SHOULD BE MADE AT PEMATANG SIANTAR FOR SHOPPING OF LOCAL PRODUCT SUCH AS KACANG TUMBUK “TING TING, TENG TENG”, OTHER SNACKS ETC. ARRIVED IN PARAPAT THEN CHECK IN TO HOTEL. THE REST OF THE DAY IS FREE ON YOUR OWN LEISURE. DINNER WILL AT RESTAURANT

DAY 2 : SAMOSIR ISLAND – BERASTAGI
BREAKFAST AT HOTEL. BY BOAT / FERRY VISIT TOMOK VILLAGE, TO SEE THE TOMBS OF THE KING OMPU SIDABUTAR & SHOPPING PLACE. AMBARITA VILLAGE, TO SEE THE TRADITIONAL BATAK VILLAGE WITH ANCIENT MEGALITHIC FURNITURES. RETURN TO PARAPAT FOR LUNCH AT LOCAL RESTAURANT. AFTERWARDS PROCEED TO BERASTAGI–A MOUNTAINS RESORT WITH IT’S REFRESHING WEATHER AND MAGNIFICENT MOUNTAINS SCENERY WHICH HAS AN ABUNDANCE OF FLOWERS, VEGETABLES AND FRUITS. EN-ROUTE STOPS AT PANORAMA SIMARJARUNJUNG , SIPISO-PISO WATERFALL. ARRIVED IN BRASTAGI THEN TO VISIT THE CENTRAL FRUITS MARKET (SHOPPING PLACE). AFTERNOON CHECK IN TO HOTEL. DINNER WIL BE SERVED IN RESTAURANT.

DAY 3 : BERASTAGI – MEDAN
AFTER BREAKFAST. PROCEED FOR TWO HOURS DOWN THE HILL TO MEDAN. VISIT LUMBINI PARK. ARRIVAL IN MEDAN CITY SIGHT SEEING TO VISIT A SEVERAL INTEREST SUCH AS THE MAIMOON PALACE, AL-MATSHUN GRAND MOSQUE. LUNCH AT THE LOCAL RESTAURANT, AND THEN PROCEED TO THE SHOPPING AREAS AS FOLLOW DANAR HADI BATIK EMPERIUM AND OTHERS WHOLE BATIK SELLERS IN MEDAN, INCLUDING TO PASAR IKAN MARKET AND MALLS. CHECK IN TO HOTEL FOR ACCOMMODATION. DINNER AT RESTAURANT.

DAY 4 : HOTEL – AIRPOR
AFTER BREAKFAST AT HOTEL. FREE PROGRAM UNTIL TIME TRANSFER TO THE AIRPORT FOR YOUR FLIGHT HOME.

SERVICES TERMASUK :
1. TRANSPORT
2. PEMANDU PELANCONGAN
3. HOTEL 3 BINTANG
4. BREAKFAST 3X
5. MAKAN TENGAH HARI 3X
6. DINNER 3X
7. SEWA KAPAN KE SAMOSIR ISLAND
8. KARCIS / TIKET MASUK KE TEMPAT MENARIK
9. MINERAL WATER

BILA NAK MELAWAT KE MEDAN, SILA HUBUNGI DAN TEMPAH PAKEJ DI :
TIARA TOURS INDONESIA
JLN. PANGLIMA DENAI NO. 76 MEDAN, 20227
LICENSED : 503/508.SK/IUP/BPW/MM/2011
TEL/FAX : +6261 - 733 59 765
EMAIL : TIARATOURSINDONESIA@GMAIL.COM.
HP / WA +6281383535091
HP / WA +6285358982828
HP / WA +6285762820068

TERSEDIA LAYANAN SEWA KERETA DAN BUS PERSIARAN
TOYOTA AVANZA (05 ORANG ) MYR 155 / HARI
SUZUKI ERITGA (05 ORANG ) MYR 155 / HARI
INOVA REBORN (05 ORANG ) MYR 175 / HARI
ISUZU ELF (11 ORANG ) MYR 235 / HARI
TOYOTA HIACE (11 ORANG ) MYR 320 / HARI
MEDIUM BUS ( 27 ORANG ) MYR 500 / HARI

NOTE :
HARGA SEWA KERETA SUDAH TERMASUK : DRIVER AND PATROL


jurnalislombok said...

siapa yg nak pegi lombok boleh pm FB abiati lombok,IG abiatilombok WA +6287865133728,semoga bermanfaat