Agenda duniawi

Aq hanya manusia biasa..

Yang bekerja mencari rezeki, yang makan menahan kelaparan dan tidur apabila tiba malam. Kadang-kadang apabila tiba malam aq tak jugak tidur. Aktiviti-aktiviti duniawi. Oh..lagi satu, aq yang mandi membersihkan diri. Manusia biasa haruslah mandi. Karang tak pasal-pasal ade orang kekurangan oxygen disebabkan bau yang terlalu harum.


Mari aq bagitau satu perkara tentang diri aq. I am a silent reader. Historical, conspiracy, world mystery, hidden agenda etc..etc.. are my interest. Aq kagum kerana penulis-penulis ini pandai mencari sumber, bijak menganalisis & hebat mengupas satu persatu hingga kepada kebenaran. Sejauh mana kebenarannya? Hanya Allah yang Maha Mengetahui.

Why me a silent reader? Sebab aq xbanyak ilmu untuk dikongsikan. Sebab aq masih mentah dan menunggu sel-sel otak berhubung. Sebab ape yang aku fikir tak semestinya sama dengan orang lain fikir. Dan sebab aq pening tak faham dengan agenda-agenda duniawi yang penuh keputar belitan. And finally, sejauh mana otak aq berfikir, fikiran itu akan kembali balik semula kepada Maha Pencipta, Allah SWT.

Lately, aq banyak mimpi buruk. Ape yang boleh aq ceritakan aq mimpi berperang. Tu la tido tak baca ayat Qursy. Terpengaruh la tu dengan cerita-cerita yang dibaca. Mungkin jugak petunjuk dari tuhan supaya berubah. Can you imagine if we are in war? Selama ni kita hanya dengar cerita dari pejuang yang menghadapi & merasai. Bagaimana kalau ia terjadi kepada kita yang tak pernah menghadapi & merasai tatkala sudah lama selesa dalam keamanan?

Aq bukan nak menakutkan, just nak share ape yang aq rase. Believe it or not, a silent reader will not silence in front of people...


0 kate2 korang: